Den uundværlige mødebooker

Udliciteringen af mødebooking

Mange virksomheder vælger i dag at udlicitere visse dele af virksomhedens funktioner, for således at kunne koncentrere sig om kerneværdiger og ikke mindst det arbejde, der indbringer den bedste økonomi. Der er derfor mange virksomheder der bl.a. vælger at udlicitere den del af den daglige drift, der omfatter en mødebooker eller hvis der har været tale om, at personalet selv sad og brugte en masse tid på mødebooking, så er denne del af deres arbejdsbeskrivelse nu lagt ud af huset. På denne måde kan personalet koncentrere sig om og have mere tid til mødeforberedelser, der i sidste ende, hvis disse er velforberedt, ender med en god aftale eller evt. salg. Virksomheder, der i dag tilbyder at styre mødebooking, har professionelle mødebooker, der sidder hele dagen og koncentrerer sig om at servicere virksomhedernes eksisterende kunder og så sandelig også nye potentielle kunder. En mødebooker styrer både nuværende kunder og de løbende møder, der måtte opstå eller være nødvendige samt nye kunder, der skal have deres første møde med virksomheden. Der kan også være tale om et decideret salgsarbejde fra mødebookerens side, idet deres job kan være at ringe ud til nye potentielle kunder og forsøge en træffe aftaler om møder med virksomheden. Der er helt klart en voksende tendens i denne måde at håndtere møder og en mødebooker er absolut en professionel måde at gøre dette på.

Mødebookeren er den første kontakt

En mødebooker er ofte ikke kun udvalgt udfra deres kvalifikationer men så sandelig også udfra deres behagelige væsen og ikke mindst stemme, der har en indbydende virkning på potentielle kunder og eksisterende kunder, der føler sig godt behandlet og budt velkommen. En mødebooker er ofte den første kontakt en eksisterende eller potentiel ny kunde har med virksomheden og derfor er det vigtigt, at det er en dygtige, professionel behagelig person, der ringer eller svarer telefonen.